Syrummet, del 2!

Detta bildspel kräver JavaScript.

Varsågod, ett bildspel på försöket till ännu lite mer ordning i kaoset.

Face it: Att sy är en skräphobby! Det dammar, det skräpar, det samlar på sig, det bildas högar, det hamnar trådar och nålar på golv och överallt. Det GÅR inte att begränsa. Inget klippbord är stort nog. Men, min utgångspunkt för inredning av syrummet är att det ska vara så trivsamt i grunden att det ändå inspirerar till att städa, och då ska städningen gå snabbt. Nyckeln till att få det att gå snabbt är att allting faktiskt har en plats. Såhär ser min lösning ut just nu!

Först – två bänkskivor á 2 meter från Beijers. På dem 10 smala ben från Cheapy. Ena bordet är för mig och symaskinerna, andra bordet är arbetsplatser för barnen och deras om möjligt än mer stökiga projekt.

Sedan –  konsoller och hyllplan från Beijers, maxat upp i taket. Detta i ett försök att få upp alla kartonger med kanske-bra-att-ha-tyger och mönster från golvet till ett ställe där de inte är i vägen för dammsugaren.

Nu – Ett nylonband (samma sort som brukar vara på väskor, typ ryggsäckar eller axelremmar) som är trätt igenom konsolerna (svårt då dessa är några millimeter smalare än banden). Vid varje konsol sitter en liten träkloss och i den här bandet fäst med popnitar. Bandet är tjockt och bra att fästa klädnypor i. Sedan har jag improviserat fullständigt och huller-om-buller-sytt lite fack till det nödvändigaste. Speciellt viktigt tycker jag det är att hålla reda på skruvmejslarna med vilka man sätter fast bandkantaren och byter nålar med. En nåldyna för lite nålar är också bra, även om jag inte just nålar så mycket när jag syr. Varje liten förvaringspryl har fått bomullsband på sig så att man kan knyta fast dem runt bandet.

Kostnad för denna lösning: 28 kronor för bandet. Resten är spillbitar från förrådet. Prisvärt tycker jag! 

One thought on “Syrummet, del 2!

Kommentera

