T-shirt till mig (ett räddat UFO)

Randigtshirt

Ett försök till plagg till mig

När cover-pro:n just flyttat in var det ärligt talat en del plagg som blev riktigt dåliga. Man kan i princip se dem som provlappar. Men ändå. Det är inte roligt att slänga något som man trots allt haft en idé med. Det här är en sådan tröja. Fållen var helt misslyckat. Den klippte jag av, men då blev ju tröjan alldeles för kort… försökte rädda den genom att sätta på en riktigt bred fåll. Den som har gott modeminne kanske kommer ihåg 2003 någon gång… då var det modernt tror jag 😉

Kanterna var också förfärligt misslyckade. Jag klippte bort även dem och kantade med den färg maskinen var trädd i. Återigen genom att klippa långa remsor i helt vanlig enfärgad jearsey och köra fyr-fik. Funkar mycket bra. Tröjan har ett snabbsprund bak i nacken som inte syns, men det är liksom detaljen på det här plagget.

Material: Billig trikå från Tygposten. Lite udda, den är liksom inte svart-vit utan svart-beige.

Mönster: Nästan på fri hand. Jag har kikat på en köpetröja. Väldigt enkelt då den består av bara fram- och bakstycke.

Känns skönt att ha fått bort det här ur UFO-högen. Likaså ett par enkla tights till dottern. Annars har jag sytt på förskolan idag! Oj vad kul! Hoppas alla förskollärare som sitter på allt sådant här pysselmaterial som finns på förskolor kommer ihåg att man faktiskt kan sy precis vad som helst med tjocka trådar och måttligt vassa nålar. Det går, och det är skoj 🙂 (Föräldratjänst på föräldrakooperativ var det för mig idag.)

 

 

 

 

4 thoughts on “T-shirt till mig (ett räddat UFO)

Kommentera

