Klippertill drar på syträff!

 

Förra året kan jag konstatera att jag besökte tygaffärer i fyra länder. I år har jag inte en enda resa inbokad. Tänk att det kan vara så olika. Jag jobbar väldigt mycket hemifrån, men när jag väl åker till jobbet (ett par dagar i veckan) tycker jag alltid att det känns lite extra festligt, och då vill jag gärna shoppa något, som för att fira. Som när man åker utomlands. Så TUR för mig att det inte finns någon bra tygaffär i Göteborgs centrum, för det skulle bli dyrt 😉 Det finns ju Myrins tyger, men utbudet av trikå där är minimalt (och för att vara riktigt ärlig hinner jag nästan aldrig gå i någon affär, det är mest en känsla). Av alla affärer jag besökt är dessutom Skövdes tygaffär fortfarande bäst!

Dock finns det en sevärdhet i Göteborgs city, och det är KnappCarlsson. Man handlar uteslutande över disk och kölapps systemet… tänk på det om ni besöker affären!

Med mig hem idag fick jag öljetter, bomullssnoddar och trådstoppare (heter det så?). Det ska sys en ny sorts kjolar!! Ni ska få se.knappcarlsson

Skylten på Knapp Carlssons nära Domkyrkan – en affär i gammal stil!

Imorgon ska jag för första gången åka på en syträff med ett gäng ”sytokar” från Skaraborg. Mitt livs första ”facebookdate”, dvs. detta är personer som jag bara känner från facebook. Jag och min dotter tänker packa alla symaskiner och åka dit och förhoppningsvis lära lite nytt. Mycket spännande och faktiskt en dröm för mig att hamna på en sån här träff!

 

3 thoughts on “Klippertill drar på syträff!

  1. Oh la la, den knapp-butiken vill jag också besöka! 😀 Har för mig att tygaffären på Övre Husargatan i Gbg har rätt mycket fint att kika på också… men inget går upp emot Tygposten! Så bra vi har det. 😉 Vi sys på träffen på lördag igen kanske? 😀

Kommentera

