Gott nytt år!

Oj, vilket bloggår det har varit! Av wordpress får man en summering till sig på nyårsafton. Av den går att utläsa att 2012 var det ca 30 000 som läste klippertillbloggen och 2013 inte mindre än 120 000. Roligt!

Finalen med julkalendern föll dock på mållinjen som ni såg. Det blev aldrig någon lucka 24. Och sedan på det så kallade jullovet blev det inte en enda grej sydd. Inte pysslade heller.  Det hade att göra med att jag fullkomligt fick nog av mitt otroligt hemskt stökiga och skräpiga och smutsiga syrum, tillika arbetsrum. Det jag gjort sedan nyårsafton är att i grunden göra om detta rum. Önskar jag kunde visa gulliga piff-inredningsbilder nu, men så långt har det inte kommit än. Däremot har jag slängt 3 bärkassar med skräp. Det är ju inte bara tyger som ska finnas i det här rummet, utan några års forskningspapper och filmer…

Här kommer i alla fall en sneakpeak:

föreefter1 Före och efter

föreefter2Skrivbordet ska nu vara för jobb och endast jobb

föreefter3Och symaskinerna har fått en egen bänk, bredvid (utom bild) var sin arbetsplats för barnen, så de kan köra sitt race utan att behöva trängas med maskinerna 

Som sagt, hoppas det kan bli lite piffigare så småningom (typ såhär!!), men nu är i alla fall viktiga funktioner fixade – i och med 12 meter nya hyllplan och 4 meter extra arbetsyta!! Trådförvaringen t.ex., var ska jag sätta den??

Gott nytt år kära bloggläsare ❤

3 thoughts on “Gott nytt år!

  1. Hej Cecilia!!

    Tack för senast, mycket trevligt!! 🙂
    Oj va fint du har fått de i ditt syrum!! Ser fram mot en live visning!! 😉 vi tittar förbi en dag..
    Kram

    • Det är nu jag behöver din hjälp Elin!! Ja, kom hit! Nu är det praktiskt, men det ska helst bli mysigt också 😉 Såg att ni möblerat om hemma också, spännande. /Cecilia

  2. Ping: Syrummet, del 2! | Klippertill

Kommentera

