Lucka 16: Ett roligt armband (till barn)

klockaOriginalklockan och den hemgjorda replikan

Armbandet som är som en rosa klocka har vår dotter fått av en av barnens kusiner. Jag tror den hade visare en gång, men de är borta, men det gör den inte mindre uppskattad 🙂 Den är omåttligt populär hos vår son, och ni kan ana vilka situationer som kan uppstå… Men idag när jag kom hem från min långa dag på jobbet fick jag se ett otroligt fiffigt pyssel som min man gjort. Så dagens pyssel/leksakstillverkning kommer från honom:

Såga av en liten bit rundstav. Sandpappra. Skriv dit siffror med en penna. Borra hål. Trä tillsammans med vanliga pärlor på en resårtråd. Knyt ihop. Och vips så har man en klocka. Någon kom stolt springande för att visa upp detta tjusiga armbandsur ikväll!

Inga insikter idag tyvärr 😉 Bara massa julmat!

2 thoughts on “Lucka 16: Ett roligt armband (till barn)

Kommentera

