Lucka 7: Stora mössinsamlingen

MössinsamlingenNågra av de 25 mössorna jag utvunnit av egna tygrester, med och utan foder, alla möjliga storlekar

Veckans sy: Göra slut på stuvbitar!

Som jag skrivit om flera gånger på bloggen tidigare så har jag en föräldragrupp på facebook där vi följs åt i vått och torrt, 56 föräldrar till barn födda i Oktober 2011. En av bebisarna föddes med hjärtfel, så det är ett problem vi fått följa på nära håll – hur det känns att få ett barn som inte är friskt och som sitt första år ska skyddas från infektioner och invänta en stor operation. Det här har berört oss alla. Nu vet jag genom denna föräldern att de samlar in pengar till fonder för forskning (och även andra aktiviteter för ‘hjärtebarn’). Se info här och här. Förra året var jag med i en julmarknad som kyrkan ordnade och det var en rolig satsning tycker jag, men i år ville jag prova att göra en form av ‘digital julmarknad’. Jag la upp bilder på alla tyger jag har som inte räcker till att sy mer än en mössa av, och det var många! På en kväll hade jag fått 25 beställningar och tygerna tog slut i rask takt. Nu har jag sytt och sytt (en mössa går jättesnabbt, men 25 tar faktiskt ganska lång tid insåg jag…).   Idag ska jag posta alla mösspaket till dessa facebookpersoner över hela landet och samtidigt sms:ar de priset på mössorna direkt till insamlingen. Tips till alla med fulla tygskåp – jag vet att ni är många därute 😉

 

2 thoughts on “Lucka 7: Stora mössinsamlingen

Kommentera

