Syskonmatchning Hans och Greta

Här kommer syskonmatchningen till Hans-och-Greta-klänningen:

HansGretaTröjaInte knappar och inga ärmmuddar, men snart klar!

Åh, minns förra året… då sydde jag syskonmatching i julgransgrönt och snögubbevitt. Inser att det blir ett liknande färgtema i år! Och en liknande utmaning, en slags krage. Såg någon i sytoksgruppen på facebook som sytt den här modellen och tänkte att jag skulle försöka. Men OJ vad svårt det är med sömnadsbeskrivningar när det kommer till något mer avancerat. Det finns mängder av tutorials på sprund, men inget på den här typen vad jag kunnat hitta. Jag ska baske mig fixa ett, för jag tycker det här blev riktigt piffigt.

Material: Hans och Greta (Lillestoff) sålt på Znok på nätet. Även det enfärgade bruna är från Znok. Det mönstrade tyget räckte bara till framstycke och undersidan av kragen, men det räcker bra tycker jag.

Mönster: Modellen Lumberjack från Ottobre 4/2012. Första sydda i stl 98. Har även sytt ett par tjusiga röda byxor till (Ottobre 6/2013), men de ska få hängslen innan de hamnar på bloggen.

HansGretadetaljkrage

Pris ske Gud för solskenet som var i helgen. Härligt att kunna fota något i dagsljus!

 

 

One thought on “Syskonmatchning Hans och Greta

  1. Ping: Tutorial på annorlunda sprund | Klippertill

Kommentera

