Omlottbody och nära fiasko

BilbodybyxorBodys, det var längesen… så länge sedan att jag glömt hur en body ska se ut tydligen.

Har för inte så länge sedan träffat barnens yngsta kusin, och alltid när man träffar en baby får man ju sån inspiration! Han börjar bli stor nu, den lille, så jag fick rita av ett nytt bodymönster i stor storlek. Jag har aldrig sytt omlottbodies förut, så jag ville pröva nu när jag har en täcksömsmaskin. Omlottbodies är verkligen något för bandkantningsälskaren! Flera meter kantband känns det som. Men suck, nu funkade det verkligen urkass igen. Lösa fula stygn och dessutom ett knepigt problem: Hur gör man när kantbandet inte räcker!? Skarva? (Kan man köpa muddväv på större bredd???) Jag skarvade och det blev pannkaka. Och en sak till – framstyckena är ju felvända! Det framstycke som ligger ovanpå är ju det som ska ligga innerst. Suck. Kan jag ens med att skicka iväg det här?

Material: Tygposten.

Mönster: Body från Ottobre 6/2013 stl 92 och mjukisbyxor är grundmönster från Sykurser.se men jag har gjort dem lite mindre vida och lagt till fickor.

 

2 thoughts on “Omlottbody och nära fiasko

  1. Superfint! Ser helt fantastiskt ut, precis som allt du syr. Glömde visa Gustavs vimplar som är upphängda på hans rum. Det tar vi nästa gång. Stor kram!

Kommentera

