Bygg av spillvirke

Kvällens tips till er med trädgård och barn: Bygg ett bilgarage att ha ute! I sandlådan eller som vi, under taket där man kan leka ute om det är dåligt väder. Det här garaget har min man slöjdat, som ni ser, med enkla medel. Det är spillbitar som han borrat fast på en spånskiva. ”Dekorationerna” är gjorda med permanent spritpenna. Staketet på taket till garaget är gjord av böjbar plåt, sånt som låg och skräpade. Notera rampen som man kan köra ner bilarna för! bilbana

Tröjalive

Här en livebild på födelsedagströjan, se förra inlägget. 

De coola byxorna har jag köpt i gruppen ”Hemsydda barnkläder – redo för återanvändning” på facebook. Ansök med en knapptryckning om att få bli medlem och sedan kan man spana in och fynda fina hemsydda kläder. (Jag gissar att många som syr syr väldigt mycket till sina barn, och därför finns nog en hel del som inte är farligt mycket slitet.) Dessa köpte jag tillsammans med ett par limegröna velourmuddisar till min dotter. Allt för 100 kr inklusive porto, sytt av den här skickliga sömmerskan. Super!

 

One thought on “Bygg av spillvirke

Kommentera

