Princess castle här i bondgårdens djur

Princesscastle

Klänning från höstens nummer av Ottobre, modellen kallad Princess Castle

Material: Tyget som min dotter och man varit inne på Tygposten och valt ut och överraskat mig med en dag när jag var på jobbet.

Mönster: Klänningsmönster ur Ottobre 4/2013, stl 110. Och jag är 110% nöjd med mönstret. Jag ändrade inget utom att jag förenklade och tog bort fickorna. Jo, jag förlängde också för att det verkligen skulle bli en riktig klänning och inte en tunika. Gillar! Det här kan bli årets julmodell, går ju att förändra i det oändliga.

4 thoughts on “Princess castle här i bondgårdens djur

  1. Ping: Klänning i ‘Hans och Greta’ | Klippertill

  2. Vad fin. Vill sy en sån till min dotter som hon kan ha på julafton. Men är rätt nybörjare. Hur lång ska halsremsan i mudd vara till en 110?
    Jätte tacksam för svar, helst till mail. 🙂
    Kram Cissi

Kommentera

