Moln-tights och ny kamera

Molntights

Öka chansen för en bra bild: Nikon D90

Hjippi! Vi har fått låna en mycket bättre kamera än vi är vana vid här hemma. Firar det med en bild där ett par nysydda tights har råkat fastna. De här sydde jag för att matcha med velourtunikan i återbrukad morgonrock, se tidigare inlägg.

Material: Lila molntyg från RebDesign i Tibro (sommarrea). Det här mönstret har ju funnits med ett tag nu, och idag när jag var inne på Tygposten i Skövde såg jag inte till ett endaste moln. Ska det sluta säljas?? Hoppas inte. Jag tycker det står sig och gillar det skarpt.

Mönster: Jag verkar ha tappat bort mitt tightsmönster och klipper lite på måfå efter ett mönster i mindre storlek och efter något plagg som jag vet passar. Den här gången gjorde jag en bred fåll nertill och sydde med tvillingnål.

 

One thought on “Moln-tights och ny kamera

Kommentera

