Firar 100 000 visningar

bloggjubileum Är det inte smått sanslöst!?

Japp, denna vecka kommer det hända, att den här bloggen har haft 100 000 visningar. Hur är det möjligt? Jag tror inte det är så jättemånga som följer bloggen, men jag har skrivit om en del saker som folk visst aldrig tröttnar att googla på och som absolut inte har någon aktualitet. De flesta visningar har fortfarande ett inlägg jag skrev förra sommaren om hur man syr dregglisar. Bloggar har inte bara ett nyhetsvärde, de är med och bygger upp en kunskapsbank, ett kollektivt minne. Mitt hjärta klappar verkligen för detta. Hur många gånger har jag själv inte blivit räddad av google och någon vänlig själ som fotat något och lagt på sin blogg, så man ser hur man trär tvillingnål på just min sorts maskin, hur man ställer in diffen på overlocken för att få lagom rynk, hur man kantar med remsa, hur man matchar färger, inspireras till nya klänningsmodeller osv osv osv.

Nu ska det firas. Många har ju en utlottning, jag t.ex. vann fina tyger när Brallan firade 100 000 visningar. Jag har till slut bestämt mig för att skicka en laddning med presenter till den första personen som la upp en länk till min blogg. Hennes barn fyller lämpligt nog 2 och 4 år alldeles snart (samma klädstorlekar som mina småttingar) och detta ligger nu i ett kuvert på väg upp i norra Sverige!

SyskonSetPresenter till två små stjärnor!

Material: Röd velour från London (Rolls n Rems). Rödrandigt från RebDesign. Blå velour från Tygposten. Blårandigt från Znok. Röd och mörkgrå muddväv, tror det är Tygposten.

Mönster: Allting är från Ottobre utom kjolen som är eget/improviserat. Tröjan gjorde jag med lite extra vida ärmar och resår i ärmsluten för att få lite variation. Muddarna är lite extra långa för att man ska kunna vika upp dem nedtill så de räcker längre i storlek (en är uppvikt och en nedvikt på bilden, därför ser det lite konstigt ut :-)).

StjärnaSax

Notera lilla klipper-till-saxen på halskanten, gjord med tygpennor från Panduro på vitt bomullsband

(Och notera också lilla barngalgen som tröjan råkar hänga på. Det är en vanlig trägalge som vi sågade av det yttersta på så den fick en mindre storlek och sedan målade den med akrylfärg. Ett typiskt gå-över-tiden-gravid-pyssel :-))

2 thoughts on “Firar 100 000 visningar

  1. Gu va fina kläderna var, mina små kommer bli så söta i dessa ❤
    Är som ett barn dagen innan julafton, sitter som på nålar å vill öppna paketet redan nu
    =)

Kommentera

