Finaste klänningen till finaste flickan

Gulnära

 

Mini print Ottobre 4/2013

Gulsidan

 

En av de få känningar jag sytt i vävt tyg

 

Gulbak

Tightsen har jag sytt i våras och de råkade passa ganska bra till den annars något svårmatchade tunikan

Material: Tygerna är köpta i Munchen och jag förstår varför de var så dyra. De var helt fantastiska att sy i! Så tunna, mjuka och följsamma. Knapparna i fram kommer från Tidans loppis. Istället för att sy öglor/hällor till knapparna så tog jag färdiga bomullsband som är köpta på ICA.

Mönster: Ottobre 4/2013, mini print heter modellen. Det är sprund, rynkning med rynktrådar i halsen, resår i ärmarna, kantat med remsa, sytt skärp, fickor osv osv. Något av det mest avancerade jag sytt tror jag. Hoppas på många festtillfällen i höst!

 

 

4 thoughts on “Finaste klänningen till finaste flickan

  1. Ping: One size and one model fits all! | Klippertill

Kommentera

