Syprojekt jag helst vill glömma ;-)

Jag undrar hur det är med andra sybloggare… om allt de syr jämt blir så där perfekt? Så är det inte för mig. Vissa projekt blir liksom inte som man tänkt sig. Och i ärlighetens namn känner jag det ofta på mig i ett tidigt skede men är så inne i flowet att jag liksom inte kan låta bli att göra klart det i alla fall. Men det hamnar aldrig i någons garderob!

Som de här till exempel… (lova att inte skratta ;-))

Min första body  Min första body

Här lärde jag mig att man inte kantar raglandelarna innan man syr ihop halsen… och en del annat. Ej fullbordat verk kan man säga 🙂 Sydd för två år sedan medan jag gick i väntans tider.

Tshirt En äkta pikétröja

Här har jag visst fått till farfarssprundet helt perfekt, men halsen är 7 nummer för stor. Hur tänkte jag? Varför tog jag inte fram något av alla mönster jag ändå har hemma!!

Gardinfåll Nya gardiner?

Oj, fållen kom åt fel håll! Man blir ju så arg att det knappt går att klippa av och börja om. In i skåpet och förträng bara.

Byxor Coola muddjeans, njae…

Det pinsamma är att de här byxorna sydde jag IGÅR! Mallig satt jag i syrummet och tänkte att jag nog skulle skriva ett inlägg med en tutorial på hur man återbrukar jeans. Det är bara att klippa till fram- och bakstyckena på ett par gamla herrjeans, en tuff applikation fram och en bak, rejäl mudd i midjan och så en dekorationsspets. MEN. Jag såg ju redan från början att tyget inte räckte till att göra byxorna tillräckligt höga i midjan. Grensömmen är PÅ TOK för kort. Och det går INTE att reparera ens med en lång mudd. Men, men. Vägen är målet. Och just igår var det viktigt att få känna att det gick att sy klart ett par byxor. Även om de inte går att använda. Jag ska nog klippa av mudden och sy den på ett par andra byxor och klippa ut applikationerna och använda dem som fickor. Återbruk av återbruk så att säga. Det viktigaste är att aldrig ge upp!

Trevlig helg önskar Klippertill 🙂

One thought on “Syprojekt jag helst vill glömma ;-)

  1. Du e ju Helt Underbar ju 😂Jag är inte Ensam om att projekten,man vill sy,INTE alls vill bli som man planerar o ser framför sig…Nästan som tråd o symaskin ibland,har en Egen vilja 😊Tack för att Du delar m dig,av båda resultaten 😄/Kina

Kommentera

