Tygshopping i Munchen

Då har jag provat att shoppa tyg i ännu en stad. Tidigare i år var det London och Bologna, nu är jag i Munchen. Det är spännande. Den här gången hittade jag, efter en del kamp, till en utsökt liten butik för främst lappteknik. Bomullstyger i mängder med all världens tänkbara söta mönster.

sendlingertorSendlinger Tor hette hållplatsen på tunnelbanan och här är gatan jag gick på, från den skulle man vika ner mot stadsmuseet efter ca 10 minuters promenad. Fråga efter Sebastians plats tror jag…

låst affär

Här är första hopplösa försöket att hitta dit. Jag gick och gick och när jag kom fram stängde de när jag kom. Notera hur jag har kartan i högsta hugg.

tygaffärMen värt att göra ett nytt försök, för en så fin och välordnad affär har jag inte sett sedan i Bologna. Om tygaffären hemma är som H&M så var det här NK. Priser därefter.

tygJag köpte det som var på rea och det kostade ca 100 kr/m, och då var tyget på smal bredd. Det översta blommiga är en fin babycord. Återstår att se vad som går att sy av detta, men kanske blir lejonen till ett flaggspel?

Tipset om affären fick jag via en tysk blogg som en kompis till mig som kan tyska hjälpte mig att hitta. Här finns länken med karta och allt!

Efter shoppingen fick jag ta igen mig med en kaffe och sedan tillbaka och köra kvällspasset på konferensen jag är på. Det är sannerligen ingen semester, även om det kanske verkar så 😉

kaffe

På ett café bredvid affären – filmmuseets café – rekommenderas – stämningsfull 50-talsinredning (men de tog inte kort!)

One thought on “Tygshopping i Munchen

  1. Ping: Finaste klänningen till finaste flickan | Klippertill

Kommentera

