Det börjar bli höst i luften

Bild

Mitt favorittyg bland sommarreafynden

Vad hände idag?? Jag började jobba efter semestern redan förra veckan, men den här veckan börjar resten av kollegorna och de officiella mötena drar igång. I morse fick jag gå upp tidigt och ta bilen till tåget. Ett kort ögonblick tyckte jag det såg ut som frost på rutan, men tänkte sedan att det måste ha varit en psykosomatisk synvilla. En vändpunkt är i alla fall nådd, även om det fortfarande är sommar; det sys nog inte mer sommarkläder i år. Det är höstkläder som gäller. Tyglagren är väl påfyllda efter sommarens alla reor (senast 90 kr för all trikå på RebDesign i Tibro!!). Men samtidigt som inspirationen är på topp är tiden nästan ute. Man får andas lungt och ta en dag i taget.

Den här mössan och dregglisen sydde jag tidigare i somras och skickade iväg som present till en kollegas släkting som fått barn. Jag tror settet kommer bli lagom nu i höst. Tyget är från Znok och mönstret är eget/sykurser. På baksidan av dregglisen är det brun velour. Brun velour kanske är något av det bästa med hösten? 😉

Kommentera

