Tröjor i stl 92

Efter att ha sytt utklädningskläder på löpande band – slarvigt och fult – längtade jag efter att göra något mer grundligt och något som skulle bli extra fint. Det blev två tröjor till min lille pojk och jag har ritat av nytt tröjmönster ur senaste Ottobre. Den ena tröjan gjorde jag med alla krångliga detaljer från mönstret.

TvåTröjor

Skulle bli hösttröjor att lägga undan till hösten, men den ena blev visst ganska somrig… 

kragdetalj

En detalj på halskragen – som på mönstret! Har sytt med omvänd flatlock.BandkantdetaljFick ÄNTLIGEN kläm på tvillingnålen på min Janome. Det firade jag med att kanta även armarna på den ena tröjan. 

Material: Det gröna tyget är från Znok. Båt-tyget är av märket Arvid&Olof och det köpte jag en stuv av för 15 kr på RebDesign i Tibro. Bra mönster för att ta vara på småbitar av fintyger! Det pricka tyget är från Tygposten. Muddtyg att kanta med från Tygposten.

Mönster: Ottobre 4/2013 Fall basic modell C och A. Jag fick minska in ganska mycket överst på raglansömmarna för att inte halsen skulle bli jättestor.

Kommentera

