Hängsleshorts såsom mamma sydde dem på 70-talet

Hängsleskjorts

Resårhängslen och fuskknappar

HängsleskjortsBakifrån

De går högre upp än midjan och det är resår i kanten

Material: Ett överkast jag köpt på Myrornas. Mycket tyg, även om det var ganska dyrt för att vara second hand (50 kr). Jätteskön bomull, liksom lite skrynkligt. Typ sånt man köpte på Indiska på 80-talet. Brun resår med ränder från Tygposten och bruna knappar från Gengåvan second hand (fast knapparna var säkert nya).

Mönster: Jag har ritat av hängslebyxor som min mamma sydde till oss när vi var små, och så har jag gjort om de till skjorts.

Förresten… lite lek-tips: Vi har satt fast två rep mellan träd (även skruvat fast repen med skruv i stammarna). Mot en sten har vi lutat en hemsnickrad rutchkana byggd av spillvirke från ett bygge som vi hade liggandes i trädgården och på den har vi satt byggplast! Sånt som jag har till sy-mönster. Stor succé!

Rutschkanan

Lianen och rutschkanan lutad mot stora stenen

Kommentera

