En skjorta till midsommar

JohannesMidsommarskjortaLilla guldlock i liten finskjorta

Material: Bomullstyg (vävt) från min tygshopping på Rolls and rems i London. Knappar från Oaffen.

Mönster: Samma som jag använde förra året när jag sydde en skjorta i trikå med hängslebyxor till. Mönstret kommer från min mammas mönstersamling!! Härligt retro. Min förenkling är att göra tryckknappar för att slippa allt jobb med knapphål och att sy i knapparna. Där är mina kunskaper begränsade. Skjortan passar bäst under hängslebyxor och då gör det inget att den är lite kort.

 

One thought on “En skjorta till midsommar

  1. Ping: Lejonskjorta | Klippertill

Kommentera

