Tigerjakt

Här har ni bloggen som inte kommer ta semester! Inspirationen flödar på sommaren! Jag hinner inte lägga ut allt jag syr. Men nu, kolla på den här:

Tigerdräkt2Tigerdräkt i stl 110

Jag var bara tvungen att testa om min idé om mönstret till astronautdräkten som jag sydde igår kunde fungera som det universala utklädningsmönstret. Den här gången blev det en tigerdress. Principen är exakt densamma som till rymdklädseln, men här sydde jag ihop de två bakstyckena i ryggen först och sydde på ryggapplikationen som nummer två. Jag har gjort öglor för skärp men vet inte riktigt vad jag ska ta för något till skärp ännu. Knapp eller dragkedja behövs i alla fall inte har jag sett under rymdleken idag, det räcker med ett bälte.

Material: Skräptextil som jag sparat av jag vet inte vilken anledning! Det ena har varit klädsel på någon sänggavel och det andra är en filt vi haft vid möbeltransporter. Skönt att få klippa sönder det. Men! Klar nackdel att det är så tjocka tyger. Det var mycket bättre med supertunn lakansväv – något jag ska tänka på om det blir flera (och det blir det nog, sommaren är lång :-)).

Mönster: Eget! Maila mig om du är intresserad så kan jag rita av och skicka.

Och så en lekbild… Den här tigerfällan har byggts i trädgården idag. Det fanns nämligen tigrar och lejon uppe i björken och när de blir trötta kommer de ramla ner och fastna i det här listiga nätet…

Tigerfälla

Tigerfälla

 

 

One thought on “Tigerjakt

Kommentera

