Loppistider!

NyagardinerNya köksgardiner och en ny duk

Semestertider är loppistider. Idag har vi varit hela familjen på stan vilket kan verka kaotiskt kanske och det är det också. Men något vi alla kan förenas i är glädjen i second-hand och loppisar. Idag gick jag och min dotter och begrundade alla klänningar som hängde på ställningar som någon en gång har skapat, designat, sytt, sålt, köpt och kanske aldrig använt, eller inte tyckte om, eller vuxit ur. Och som nu bara hänger där. Det är nästan sorgligt. Man förstår inte varför man tillverkar en enda meter till textil i denna värld när man ser allt… Jag förbarmade mig i alla fall över nya/gamla garidner och en duk med tryckta blommor på. Väldigt fint, somrigt och uppiggande här hemma. Men ganska dyrt ändå. Billigt däremot är ett par nästintill oanvända kavatskor för 65 kr! Efter ett sådant köp har man finansierat många tygköp.

Dessutom köpte jag en gigantisk ljusblå duk i indisik bomull (tror jag det heter?) som jag tänker sy byxor av. Dagens tips: Inte bara gamla påslakan kan vara bra do-re-do-material utan faktiskt även dukar!!

 

Kommentera

