Sov gott

RandigPyjamas

Klippertill har klippt på fri hand 🙂 Notera, oups, ingen som helst mönsterpassning! 😉

Nu är vi inne i en fas (1,5-årsåldern) då det går åt 2 vällingflaskor för att komma till ro på kvällen och sedan 1 flaska till för att sova till morgonen. (Storasyster var likadan, tur det finns välling). Med detta följer problemet att det lätt går åt en extra pyjamas per natt också… Och en natt rafsade min man fram den här, ärvd från storasyster. Lillebror blev så förtjust i detta plagg att när vi skulle ta av den på morgonen så bröt han fullständigt ihop. När vi ändå tvingade på honom något annat att ha på sig så fångade han upp pyjamasen och bar runt på den och tittade bedjande på oss att få hjälp att ta på den igen. Vad var grejen?? Jag tror det är modellen, extremt löst sittande, och tyget, extremt mjukt (tunn interlock). I eftermiddags när jag och min dotter gick in i syrummet för att bara vara lite (hon leker att hon syr), så sydde jag en sån där supermjukis som jag hoppas han kommer gilla lika mycket som den något tjejigare förlagan.

Material: Något billigt och soft tyg från Tygposten som fanns på mitt lager. (Jag kunde ansträngt mig och klippt rakt åtminstone någonstans, men så blev det inte idag.)

Mönster: Inget. Men det gör liksom inget när det är sån här oversize-modell. Halsen är kantad med samma tyg och övriga kanter har jag sytt med overlockens rullfåll, utan rynk den här gången.

(Bonusbild: En liten haklapp vändsydd i plastad och lite stretchig frotté och på baksidan ljusblå jersey.)

HakklappKanSjälv

Sydd mest för att göra något med tryckknapp då jag är testpanel för tryckknappar som ska börja säljas hos Oaffen. Här med blå ring. Funkar fin-fint än så länge.

Kommentera

