Jag älskar att köpa tyg!

Här kommer en enkel hyllning till min lokala tygaffär: Tygposten i Skövde 🙂

Jag är verkligen en trogen kund. Faktum är att jag minns när affären först öppnade. Det kändes som någon slags lagerutförsäljning. En ganska stor lokal fylldes med massa tyger och det framstod som att det skulle vara öppet i endast 2 veckor. Sedan blev det lite längre. Sedan stängde det. Sedan stod en lapp att det skulle vara öppet några dagar igen. Lite märkligt. Men eftersom affären låg några hundra meter från där jag bodde och vägg i vägg med den ICA-affär där jag handlade nästan varje dag så missade jag aldrig att gå in och kika. På den tiden sydde jag typ gardiner och kuddfodral. Hur mycket gardintyg kan man köpa till en 2-rummare egentligen? Ganska mycket 😉 Jag förstår i retrospektiv att det här med tygintresse inte är något nytt hos mig.

Affären är trång och ful, men det är alltid hjärtlig stämning och den uppdateras ständigt med allt man kan önska sig inom klädtygsväg. Numera riktigt bra på även damklädstyger. Bra priser (och fullt normala öppettider). En slags kreativ-allt-är-möjligt-stämning i alla enkelhet.

Igår var jag inne en sväng för att kika på tyger till utklädningskläder. Extremt inspirerande eftersom de riktigt glansiga och plastiga tygerna var så billiga (30 kr/m). Jag köpte lite olika och har faktiskt sytt en grej som jag ska ta bild på i dagsljus. Återkommer…

Jag råkade träffa min bror i affären och vi tog lite kort 🙂

DSC_6262

Kikar på dragkedjor till kommande one-piece i rymdstil (utklädningsutmaningen…)

DSC_6237

Kolla, de har fått in det fina nya elefanttyget! Men – jag behärskade mig och köpte ingen barntrikå den här gången.

Kommentera

