En klänning till mig

 

Om det finns en trend i syvärlden just nu så är det definitivt att sy till sig själv. Jag hänger på:

Blommigklänning

Klänning/tunika till mig

Material: Trikå från Tygposten för 95 kr/m. Ett impulsköp.

Mönster: Omlottklänning för dam från sykurser.se. Samma mönster som jag sydde en gul klänning av förra sommaren (som faktiskt finns i headern om man tittar noga.)

Nja, vad ska man säga om detta? Först var jag så missnöjd med det här plagget att jag inte ville göra klart det. Men det är ju retligt på ett vuxenplagg som drar så mycket tyg, så jag kämpade mig igenom, och nu har det blivit att jag gillar att ha den på mig. Jag har istället för att trixa med band helt sonika sytt fast sidorna där det skulle vara knapphål att trä omlottknytningen i. Inga problem eftersom tyget är så stretchigt. Jag har även sytt ihop den med några stygn i fram. Eftersom jag inte riktigt litar på tvillingnålen har jag gjort den så kallade snabbfållen på overlocken på hela klänningen. Därav har det gått så mycket tyg i kanterna, och den fina lilla ärmen som är på mönstret har i princip försvunnit, så det är som ett linne med breda axelband istället.

 

 

Lämna en kommentar