Vändbar kofta till mig

DetaljerSvartKoftaSvart lite bollfrans-aktig spets mellan tyglagren, endast rullfåll i ärmslutetvändbar koftaFår i hagen utanför vårt hus (dock inte våra får), jag, vändbara koftan modell svart och vändbara koftan modell sprakande färger

Nu har jag äntligen tagit mig före att ta kort på den här koftan jag paniksydde till professorsinstalltionen jag bevistade för ett tag sedan. Det var tänkt som ett stiligt överdagsplagg till en klänning jag köpt, men den har visat sig vara en riktig myskofta som passar till allt 🙂 Idén är 100 %, utförandet kanske inte mer än 60 %. Se t.ex. hur vågig den här i framkant… Jag skulle tagit vlisenline eller nåt tror jag för att få lite styrsel på den.

Material: Svart velour och lite african style-rutig viscosejearsy (?? kan det vara det?) från hyllan med damtyger på Tygposten. Det finns mer och mer inspirerande att välja på. Även den bulliga spetsen kommer därifrån. Knapparna kan kanske vara Bibbis?

Mönster: Improvisation. Jag klippte hjälpligt efter en t-shirt från Mango. La till 3/4-ärm och gjorde det till en vändbar kofta med enklast möjliga lösningar. I halsen ligger spetsen mellan tyglagren, men övriga kofta är bara ihopsydd med rullfåll och sedan har jag sytt på fransen i efterhand med en sicksack. Jag är lite inspirerad av de babykoftor jag sytt tidigare.

One thought on “Vändbar kofta till mig

Kommentera

