Schablontryck på mössor

SkrindanVår

Syskonmatchade namnmössor till syskonmatchade jackor (dock inte hemsydda) på supersötingarna i sin skrinda! Ibland inte bara är livet underbart, utan det även känns så!

NamnmössaJ

Close up på själva trycket.

De här mössorna har jag tryckt dit barnens namn på med hjälp av min underbara byggplast (från Byggmax – det funkade alltså att använda denna sladdriga och billiga plast). Jag har skrivit namnet med stora bokstäver i word, skrivit ut och ritat av på byggplasten. Tagit en skalpell och skurit ut bokstäverna (detta är det pilliga och jobbiga) och sedan med en svamp duttat på tygfärg från panduro. Ganska lätt och väldigt kul. Nu har jag schablonerna kvar så jag kan göra namntröjor också. Tyget är från Stoff och stil i Luleå. En billig stuv jag hittade på semestern i somras.

Ett tips om man inte vill köpa sig en Cameo? 🙂

 

One thought on “Schablontryck på mössor

  1. Ping: ”Jag vill göra mjau” | Klippertill

Kommentera

