Revansch: Mailexpress

Penseer MailExpressBlå

Världens bästa barnklänningsmönster? Kom nu värme!!

Idag ville jag absolut känna att något gick bra, så jag tog fram det här gamla mönstret från en Ottobre-tidning från 2012 och sydde – snabbt och lätt – en present till ett kusinbarn. Inget gick fel! Puh. Vad roligt det är att sy då.

Material: Tygposten

Mönster: Tunikan mailexpress från, jag tror, Ottobre 1 eller 3 2012. Jag har sytt den två gånger förut. Den här gången gjorde jag en fåll nedtill, skippade fickorna och istället för att kanta i ”fuskomlottskärningen” så sydde jag som muddar av tyget. Det funkade lika bra och gick mycket snabbare.

 

3 thoughts on “Revansch: Mailexpress

  1. Ping: Sommarset till en liten pojk | Klippertill

  2. Ping: Klänning till mig och liten fåll-skola | Klippertill

Kommentera

