Cupcakes cupcakes cupcakes

 

Som sagt, den där stuven med cupcakes tyg för 30 kr/m. Jag klippte ju så käckt till tre tröjor. En till kusin, en till 4-års-kompis, en till dotter… Och jag kände mig nästan som om jag var en professionell klädtillverkare som kunde sy på löpande band. Men icke. På andra tröjan vände jag halsmudden åt fel håll, så skarven kom framåt.Cupcake brun Den här blev lyckad tyckte jag, bruna muddar som hade passat min dotter men som fick bli presenttröjan…MisslyckatSprundEtt av mina mest misslyckade knappsrpund! Usch. Det är knöligt, jag har försökt sy riktiga knapphål och fått sprätta bort två stycken innan det hamnade rätt, och det hamnade ändå inte rätt för översta knappen hade behövt sitta högst upp för att det inte ska bli ett fånigt vik på kragen. Uuuuusch, depression i syrummet. Det här är inte de värsta tabbarna jag gjort i syrummet i veckan… ibland blir det bara för svårt!

Två cupcaketröjor

Roligt att ge bort en likadan tröja som man har själv!

Mönster: Ottobre 3/2013, raglan t-shirts stl 110.

Material: RebDesign’s butik i Tibro.

One thought on “Cupcakes cupcakes cupcakes

Kommentera

