Muddkjol i vävt tyg

KjolBomullMuddkjol i blommigt bomullstyg

Är ju väldigt sällan jag syr något i vävt tyg. Jag inbillar mig att det ska vara så svårt. Viktigt att få det i rätt storlek när det inte är töjbart och knappar och blixtlås… det är inte lätt. Men nu har jag testat att sätta mudd på en bomullskjol. Är nyfiken på hur den kommer passa den som ska få den!

Såhär ser dekorsömmen ut med Janome. Den är min nya favorit, för den funkar till allt 🙂

Material: Myrins och Tygposten.

Mönster: Har tidigare sytt flera såna här fast i trikå, se tidigare inlägg och beskrivning här.

Kommentera

