Aprilutmaningen – Ett riktigt åkerbruk

skjorta En gammal blus med ett fantastiskt småblommigt tyg i lite silkigt materialklänning

Omsydd till klänning

Det här återbruket har jag gått och klurat på länge. Nu gjorde jag slag i saken med anledning av en liten tävling som gick i en facebookgrupp jag är med i. Det blev ingen succé för tävlingsbidraget, men jag tycker ändå att klänningen blev rolig 🙂 Min idé var att kombinera vävt tyg med trikå. Jag har klippt ut halskragen, lika mycket på fram- och bakstycket. Detta har jag sedan lagt på ett tröjmönster och klippt ut ”resten” av fram- och bakstycket i lagom storlek i trikå. Sedan kommer en våd i samma trikåtyg, och efter det två våder från originalskjortan (som är i stl 42, så gott om tyg :-)).

Mja… som sagt, jag vet inte om jag lyckades 100% med rynktrådar och puffärmar, men det kan nog ändå bli en skön klänning att springa runt i till sommaren.

Kommentera

