Mera vändbart

Detta bildspel kräver JavaScript.

Två koftor i en

Inte världens roligaste dag här idag. Men inte en dag som inte kan förgyllas med lite sömnad. I påskas fick jag en hel packe nya fina tyger från min svägerska inköpta på Myrins i Göteborg. Jag fick enligt uppgift sy vad jag ville, till mig själv, och kanske något till henne… Jag gissar att hon inte tänkt kanske just det här…? Men det var något som inspirationen bjöd. En kjol finns tillklippt också men väntar på rätt färg på tråd i symaskinen. Denna lilla kofta är till en liten kille som jag hoppas få träffa snart!

Jag har satsat på det här med vändbarheten genom att göra en detalj på varje sida, knytband och applikation. Jag har också gjort en variant när jag kantade. Jag har liksom sytt tvillingsömmen från avigsidan, så sicksacksömmen som normalt ska ligga i bak ligger i fram. Detta för att ha kontroll på att det blev absolut jämt och att det inte behövde klippas bort någon sömsmån, för det tycker jag alltid blir lite sisådär. Det som blev sisådär istället nu var att jag inte hade rätt nyans på den blå tråden, men men…

Material: Fina marinblå prickar på jearsy, och så ett vitt interlocktyg (stickat och suuuuper-mjukt) som jag köpt som stuv på second hand och eftersom det inte räckte tog jag randig mudd till ärmarna. Marinblå muddväv till kantning. De två senare från Tygposten i Skövde.

Mönster: Ottobre. Har jag tidigare sytt här och här. Väldigt kul mönster att sy. Lite trixigt men utmaning inom gränserna om man säger så.

2 thoughts on “Mera vändbart

  1. Du går från klarhet till klarhet.Bihåleinflammation gör att jag måste bära mössa!Har du något bomullstyg,gärna glatt och färgrikt som passar till vuxen. Tänker också på cykelsäsong och golfsäsong!! Beställer jag en,du har väl shop om line?

  2. Men, åh, vet ej var jag ska börja… Helt ljuvlig!!! Tänk vad fin den lille prinsen blir i detta plagg. Du är fantastiskt duktigt!!!

Kommentera

