Matchar med mer spets

SingoallaPrickigT-shirt i singoallamodell

Material: Knappar köpta på Pysselmakaren i Växjö. Har ju blivit en tradition nu att köpa något syrelaterat på varje ställe dit jag gör en jobbresa, och i veckan var det Växjö. Jag hade ca 8 minuter på mig innan tåget gick och det var så ruggigt kallt att jag inte ville stå ute och frysa på perrongen. Vad skådar du mitt öga!?!? En pysselaffär!! Jag rusade in och köpte några knappar 🙂 Alltid nåt. Tyget köpt på Rolls and rems i London, jättebilligt. Spetsen är från Stoff och stil. Som resårband har jag tagit framilonband och det tror jag är från Bibbis textil.

Mönster: Började på något långärmat t-shirtmöster från Ottobre men ritade om det helt och hållet. Kan lägga ut beskrivning senare, för det här blev väldigt lyckat tyckte jag. Kommer nog bli stommen för sommarens klänningar. Nu är det tänkt att matcha de här byxorna som jag sydde tidigare.

 

 

One thought on “Matchar med mer spets

  1. Ping: en sommarklänning (här utan kasslerfläckar) | Klippertill

Kommentera

