Mössor med namnlappar

NamnlappsmössaMin variant på namnmössa

Nu har jag sytt två namnmössor till (se även här). De är till två systrar som jag känner som visst haft magsjuka typ hela februari. Tänkte att de här mössorna kunde vara frisk-tur-mössor!

Material: Randig trikå från Tygposten. Vitt bomullsband från Rolls and Rems i London – superbilligt! Jag sköjlde upp det, torkade det med strykjärnet. Skrev sedan med tygpenna från Panduro som inte kräver strykning. Det ska dock torka i ett dygn, men det är torrt direkt så man kan sy på bandet, men man kanske kan vänta med att använda mössan ett dygn.

Mönster: Eget mössmönster, utan uppvik. För att sy fast bandet har jag använt Janomes applikationssöm.

SyskonmössorrandigaMössorna fotograferade i dagsljus!! Åh, vad jag längtar nu efter vår och mer sol. Man får sån energi!

One thought on “Mössor med namnlappar

Kommentera

