Tygshopping i Bologna

Ett tyg-turist-inlägg till blir det! Jag är i Italien på expedition-forskningsprojekt (igen). På en timme mellan mötets slut och middagens början hann jag snoka rätt på den här extremt luxuösa tygaffären. Har aldrig sett något liknande! Jag sa till expediten att det här var väldigt exotiskt och att jag ‘travelled all the way from Sweden’. Jag köpte 80 cm tyg i någon rosa kulör, som en slag souvenier (vågar inte tänka efter vad det kostade), frågade om jag fick ta en bild och så fick lite rabatt. En minnesvärd upplevelse, långt från Tygposten där hemma… BolognaTyg2 Butiken Valli i Bologna, när du tar tygshopping på största möjliga allvar

BolognaTyg1

Allt verkar sofistikerat i Italien, tygaffären och tygförsäljaren inget undantag!! 

Ciao – dags att gå tillbaka ut i regnet och inta lite pasta 🙂

 

2 thoughts on “Tygshopping i Bologna

  1. Hej. Trevlig blogg du har! Har hamnat här när jag varit ute på nätet för att kolla in vad andra syr och hämta inspiration. När jag sen förstod att vi syr på likadana maskiner och köpt dem på samma ställe och även handlar vårt material i samma butik blev det ännu roligare att kika runt på din blogg 🙂 Ser fram emot att få se vad du kommer att sy härnäst. Mvh Mirjam Neuman

Kommentera

