Nätkärlek (istället för näthat)

snigelsingoallaSingoalla i stl 86/92

Internet när det är som bäst igen!

Jag följer Brallans blogg, hon lottar ut tyg och jag vinner en hel packe oerhört fina tyger i bästa kvalitet, tvättade och klara! Kommer med posten en dag hem till lilla Övertorp. En riktig fest 🙂

En kompis i min föräldragrupp på facebook (som jag aldrig träffat, men jag tror hon bor någonstans i Dalarna) delar en kväll med sig av problemet att en speciell tunika från Polarn och Pyret hon vill köpa på Tradera till sin dotter hela tiden går upp så mycket i pris. Jag frågar om hon kan lägga upp en bild på hur den ser ut och om jag får sy en (fick plötslig inspiration).

Tunikan är en singoalla förstår jag, och jag har inget bra mönster, bara vanliga tröjmönster. Jag googlar och någon vänlig själ har suttit hemma och klippt i tidningspapper och lagt ut följande utomordentliga beskrivning på hur man går tillväga som jag följer till punkt och prickar. (Jag har tagit ett tröjmönster med raglanskärning från Ottobre.)

Jag syr, postar och snart kommer en bild upp i facebookgruppen på hur lillflickan ser ut i den (den delar jag inte här dock).

Det är internet och sömnadshobby när det är som roligast! Lite som när Mumintrollet får flaskpost från en vän.

One thought on “Nätkärlek (istället för näthat)

  1. Ping: Vinsterna! | Brallan syr

Kommentera

