Erkänner: Det bor en cup-cake-mamma i mig!

Vi har haft barnkalas. HÄST-tema. Ponnyridning, varm choklad och bullar i ladan, leka i höet, åka pulka och istället för godispåsar – hemsydda hästmössor till alla barn. Ja, det är väl helt logiskt? 😉 Jag blev förtjust i det här tyget och köpte det men visste inte riktigt vad jag skulle göra med det, så det bara låg där till hands så där kvällen innan…

Jag har också testat en ny grej: Skriva med tygpennor på bomullsband! Alla mössor är alltså namnade. Återstår att se hur tvättbeständig färgen är. Om det är ok har jag nog kommit på mitt nya sätt att göra klippertill-tags!?

FyraMössorFyra glada tjejer hoppar i ladan, i likadana mössor!HästmössaNamnmössa

 

3 thoughts on “Erkänner: Det bor en cup-cake-mamma i mig!

  1. Åh, fina kort! Matilda är ju underbar i den mössan. Inser att jag borde kanske ge någon syteknisk respons eftersom detta är en syblogg, men tyvärr har jag inte kompetens nog:) Önskar att vi bodde lite närmare så att Alice kunde hoppa i höet med Matilda. Kram!

  2. Ping: Mössor med namnlappar | Klippertill

  3. Ping: Istället för godispåsar | Klippertill

Kommentera

