Vårsol…

Heltidsjobbet tar verkligen ut sin rätt den här perioden. Förra veckan London, denna veckan Bergen. När man är bortrest GÅR det verkligen inte att sy. Och när jag kommer hem gäller det att landa. Men till sist på söndag eftermiddag blev det tid att sy klart den här… LuckyCatTunika i stl 110-116

Material: Tygposten

Mönster: Populära modellen Lucky Cat från Ottobre 1/2013

Nja, är inte 100% nöjd. Det ska vara rynkat med framilonband nertill och upptill på den del som är randig i min version, samt på ärmkullarna. JAg tycker det blev för lite rynk och för ojämt. Jättesvårt, fattar inte hur man ska kontrollera att man får rätt längd och jämn fördelning samtidigt. Muddväven som jag använt som ”mellanrand” var lite för tjock tycker jag, det blev inte opitmalt. Men igen kan säga något annat än att den här klänningen är rosa 🙂 Och det är min egen lilla tjej som ska få den.

One thought on “Vårsol…

  1. Ping: Trikåblommor | Klippertill

Kommentera

