Tygturist

TygturistTygshopping på Rolls & Rems, London

Har länge vetat att det skulle bli en resa till London med jobbet nu i februari, och det är inte utan att man undrat om det inte skulle hinnas med en tygupptäcktsfärd i den stora staden. Jovisst, det hanns med, men det tog närmre en halv dag att – inte gå igenom affären, för den var ganska liten – men att hitta busshållplatsen varifrån bussen skulle gå åter till centrum. Detta låg en bit utanför.

Tygerna då? Jättemycket fina mönster, även barnmönster i tunn bomull. I princip ingen mönstrad trikå. Perfekt med bomullen om man syr lapptäcken tänker jag, men jag tänkte kanske sy en skjorta eller så i sommar (köpte en bit rött tyg med små bilar). Muddväv kostade 50 kr jämfört med ca 70 där hemma, jag köpte på mig lite. Enfärgad och den prickiga jearsyn med lycra kostade 40 kr metern!! Även velouren kostade 40 kr. Hemma kostar det 80-120 kr, så väldigt billigt. Jag köpte också två fina manchestertyger och ett märkligt stickat lite tjockare tyg som nog blir mysiga tights/kofta i höst. Allt under 50 kr. Jag är nöjd! Ni ser en välfylld påse på bilden uppe till höger 🙂

Här är affärens hemsida.

One thought on “Tygturist

Kommentera

