Årets utmaning!

 

 

JohannesJackaGbg Uppdatering: Här en livebild på jackan och han som äger den förstås!

 

BlåJackaOtroligt dåliga bilder som inte gör jackan rättvisa! Den blå färgen till vänster (jackans baksida) är den mest rättvisande nyansen.

Material: En bit blå bredrandig manchester från loppis, tjockt fodertyg jag fått av min moster vid något tillfälle (tack!), två små bitar av randigt ribbtyg och grå teddy från förrådet, knappar och resår som jag köpt på mig någon gång… Känns som materialkostnaden är 0 kr, även om det inte kan vara riktigt sant.

Mönster: Fritt efter en jacka i Ottobre 1/2013, stl 92 Förändringar jag gjort är att jag gjort krage istället för huva och så har jag vinterfodrat den (jag gick upp 1 storlek för att den säkert inte skulle bli för trång) och så sydde jag lite resår i ryggen. Mönsterbeskrivningen gick som vanligt icke att tyda. Alltså, jag säger då det: VINDLIST. Nåt sånt man gör en enda gång 😉 Men nu är den klar, och min son kommer bli SÖÖÖÖTAST i den, det vet jag! Hoppas han kommer ha stor nytta av fickorna med ficklock 😉

6 thoughts on “Årets utmaning!

  1. Ping: Jackan som nästan blev slutet på min sykarriär ;-) | Klippertill

Kommentera

