Storlek 68, nostalgi

JackaMössaPresentset till en min barndomskompis nya lille son

Ibland blir jag bara alldeles varm i hjärtat av att tänka på en viss klädstorlek. En storlek är för mig förknippad med en epok i livet som förflutit. En storlek-68-bebis. Oftast god och glad, eventuella magproblem brukar ha gått över. De första skratten. Dagarna som fylls av sovstunder, ätstunder och sprattelstunder… Hur det känns att hålla… hur det känns att vara mamma… Idag fick jag äran att träffa en! Det är mycket glädje i tankarna på den nya familjen, men lika mycket ens egna minnen. Här är i alla fall kläderna jag sydde till dem. En liten vårjacka till en som än så länge bara sitter i vagnen?

Material: Mina bästa köpetyger! College från Mjuka tyger och randig och djurmönstrat jearsy från Znok. Lilla hängbandet i bomull är från Stoff och stil och knappar från Bibbis. Brun mudd från Tygposten.

Mönster: Ottobre.

Att sy detta var tyvärr en stressig historia. Men nu kan jag i alla fall sy en vändsydd jacka – en spatiotemporal utmaning av rang. En utmaning. Precis vad jag inte behöver efter den arbetsvecka jag just gått igenom! Men när man jobbar med sömnaden behöver man i alla fall inte vara borta från sina barn…

tvåhjälpertill

Syrummet har en nästintill magisk dragningskraft på den här gossen. Vi har börjat låsa dörren. Men glömmer vi någon gång blir det alldeles tyst, först, och sedan kommer han ut i triumf bärande på största saxen/skärkniven/nålasken. Det slår aldrig fel! Gissa om han blev glad när han fick sitta med vid självaste sybordet – dock utan sax!!

3 thoughts on “Storlek 68, nostalgi

  1. Ping: Mera vändbart | Klippertill

  2. Ping: Mer bebispresenter | Klippertill

Kommentera

