Tunika #2 och pressarfotsfinesser

Violtröja

Violtröja till mig själv

Material: Design Johanna Ahlard köpt från Znok på rea, 100 kr/metern. Resår från Bibbis. (Kan tyvärr inte släppa att min syster sa att det här tyget ser ut som sängöverkasten i vår sommarstuga vi hade som barn. Men, men. Kanske kommer tröjan kännas mer rätt framåt våren. Nu är den lite som ett översnöat påskris tyvärr.)

Mönster: Den slaktade Lindextröjan. Den här gången kortare på längden och mindre urringad.

ResårkantVioltröja

Såhär blev halsringningen. Jag overlockade fast spetsresåren och stickade sedan ner sömsmånen med en minimal sicksack som ser ut som en ”grov” raksöm. Mycket användbar söm.

resårpressarfot

På upptäcksfärd bland pressarfötterna till Babylocken. Finns ju hur mycket fiffigt som helst! Testade den här resårpressarfoten. Löjligt enkelt och perfekt resultat.

3 thoughts on “Tunika #2 och pressarfotsfinesser

  1. Stiligt! Jag måste verkligen exprimentera med pressarfötterna till babylocken. Undrar om jag har den till och med kanske?

    Och så vill jag berätta att du vinner tyg i tävlingen. Stort grattis. Maila mig din adress.

    Ha det fint!

  2. Fin tröja! Jag är också lite kluven till det tyget. Jag gillar det på något sätt men jag tycker det ser ut som ett påslakan vi hade när jag var barn så jag har lite svårt att tänka att man kan ha kläder i det. Jag har i alla fall sytt mig en tunika som jag använt ett par gånger men tvekade lite innan jag tog den på mig till jobbet. Jag intalar mig att den ser vårigt och somrig ut så jag tror den kommer att kännas bättre att ha senare när det blivit varmt.

Kommentera

