Tre av fyra pyjamaser klara

FiskarpyjamasLillpyjamas, att jämföra med…

 

PyjamasXXLStorpyjamas

Japp, jag har gjort det: En far-och-son-matching! Haha, lite roligt, eller hur? Vad blir nästa steg… jag funderar på att sy var sin brun velourjacka som de kan ha när de ska gå på Öppna förskolan nu i vår!

Material: Tygrester från storpyjamasen. Helt otroligt vilken skillnad det är i tygåtgång på stl XXL och stl 86!

Mönster: Ottobre 6/2011, ett nummer med natt-plaggs-tema. Kände att jag ville anstränga mig lite extra och inte bara sy på måfå eller göra vanliga tights och tröja. De här mönstren var jättebra, särskilt raglantröjan! Det kanske inte syns så tydligt, men det är dekorationssömmar på knälapparna, precis som på originalet.

Nu är det bara jag som ska få en ny pyjamas!

 

 

 

One thought on “Tre av fyra pyjamaser klara

Kommentera

