Innan julen dansas ut…

…vill jag visa några julklappar jag sydde.

väskahalsduksetHalsduk och kasse

Det här sydde jag till min svärmor.

Mönster & material: Halsduken, eller halskragen eller vad man ska kalla det, är från sömnadsmagasinet. Jag sydde den till min mamma en gång och hon tyckte den var så bra så jag fick sy en till! Det är brun fleece på ena sidan och ett randigt-mönstrat vävt ulltyg på andra sidan. Kassen är i all enkelhet med en liten ficka i innertyg. Mönstret är i stort sett från sykurser.se. Tygerna är från Tygposten.

nyårskasseFodrad kasse

Det här blev en nyårspresent till min moster som själv är en utomordentlig presentköpare. När jag var liten lyckades hon alltid köpa kläder i exakt rätt storlek till mig trots att vi inte setts på länge, och nu får ofta mina barn presenter – alltid något välfunnet. Jag tycker själv att det är roligt med olika käcka kassar för diverse ändamål och skulle helst vilja sy 25 olika till mig själv. Den här gången försökte jag lära mig ett nytt väskmönster men det gick inget vidare tyvärr. Det var ett mönster för lunchbag med en mycket bra tutorial på nätet, men jag ville göra om den till en väska för typ plånbok, mobil och en pärm. Den storleksomvandlingen gick snett, så den blev lite för hög och smal. Men – bra för inneskor när man ska gå på fest 🙂 Se där, det finns alltid behov för en tygkasse!

Mönster: http://ayumills.blogspot.se/2010/08/tutorial-lunch-bag.html

Material: Blommigt tyg fyndat på loppis… Älskar det! Det är också kraftig vliseline från Bibbis och glansigt fodertyg från Tygposten i kassen.

 

 

 

One thought on “Innan julen dansas ut…

Kommentera

