Mjukiskläder till män

I höstas sydde jag en pyjamas till min man. Det gjorde jag inte förgäves. Den har han haft på sig varje dag sedan dess. Nu tyckte jag att det var dags för en ny. Det är inte jättebilligt att sy kläder till vuxna, i synnerhet inte 2-meters-vuxna. Det går åt myyyycket tyg. Men det är jättebra! För kläder för långa smala män finns i princip inte att köpa förutom på Ekbergs herrekipering i Tidaholm. Och så i Klippertills syverkstad nu då 🙂

PyjamasXXL

Allt för bloggen! Pyjamas modell XXL.

Material: Fiskarränder och enfärgat svart, allt trikå och mudd från Tygposten.

Mönster: Nix, detta är på fri hand. Tröjan är en improviserad raglanmodell som jag var orolig för ett tag, men den räddades upp när det kom till en ganska bred och väldigt stretchad mudd i halsen. Jag skulle gjort raglanskärningen mer svängd tror jag. Allt är sytt med ”pyjamassömmen” flatlock. Lägger man tyget räta mot räta får man en effekt av täta ränder på rätsidan sidan och det ger en rolig effekt (i brist på en cover-maskin), här sydd med röd tråd.

One thought on “Mjukiskläder till män

Kommentera

