Gott nytt år bloggläsare!

Årets första inlägg blir om ett nysytt set till den här lille gossen:

Detta bildspel kräver JavaScript.

Elefanttröja med blåa plyschbyxor

Personligen måste jag säga att jag tycker han är hur söt som helst 🙂 Men lite besvärlig också just nu. CD-fasen är äntligen över (då han metodiskt sökt upp, burit iväg och tuggat sönder samtliga våra skivor) och istället har klättra-upp-på-bord-fasen kommit. Nu har inte ens den mest barnsäkerhetsmedvetna en chans längre…

Material: Plysch och jerseytyget blåa elefanter från Tygposten (Ernst textil). Lite lätt influerad av Björn Skifs anno 1975 😉

Mönster: Tröjan är ett ottobremönster från början. Men nu har jag förlängt det till stl 86, smalnat av det och lagt till muddar i ärmar och nertill. Första gången jag sydde mudd på tröja istället för att fålla, blev gulligt tycker jag! Byxan är sykursers mjukisbyxor, ganska tighta upptill och vida nertill. Jag har lagt till mudd i midjan som är så tight att det inte behövs resår, fickor med elefanttyget och kant nertill istället för mudd – nytt för i år!

3 thoughts on “Gott nytt år bloggläsare!

  1. Allt i golvhöjd är färdigutforskat,nu måste jag upp på högre höjder!Där kan finnas något som jag inte vet något om!!! Jag vill veta allt!Tänker han nog ?Och så är jag såååå söt i mina nya kläder.

  2. Så söt!!! Världens gulligaste lilla kusin, även om jag inser att ni har det fullt upp med att passa på alla faror/roligheter:) Väldigt fint tyg. Kram!

  3. Ping: Mysdress med blixten | Klippertill

Kommentera

