Det där med interlock

SvampBody

Body med flugsvampar och en liten mössa till det (bilden tagen innan knapptången kom och sabbade alltihop…)

Jag kör numera ofta det så kallade snabbsprundet, och det brukar gå hyfsat. Och den här gången var jag lite extra nöjd för jag har för första gången lyckats köpa interlock (tror jag i alla fall). Jag har tidigare alltid kantat allt med muddväv, men nu förstår jag att interlock är som muddväv men mycket tunnare. Så smidigt och fint det blev. MEN! När knapptången kom in i bilden så gick det hål i det tunna tyget. Usch vad trist. Bara att sprätta bort alltihop och börja om (overlocksöm OCH tvillingnålssöm… mycket tråd blir det). Det här skulle nämligen bli perfekt tänkte jag, för det är ännu ett plagg sytt till en kompis barn. Jag tvekar på att jag orkar sy mer till andra för jag får sån prestationsångest. Jag tycker inte om att tänka på det som inte är perfekt, jag vill bara titta på det som är bra, och själv är jag inte det minsta perfektionistisk.

Material: Flugsvampar och röd interlock från Tygposten.

Mönster: Ottobre 1/2012, fast anpassast (bl.a. med annat sprund), stl 74. (Mössan är eget mönster.)

Kommentera

