Rosa flufftröja – ett återbruk

Inte världens bästa bild, men kanske världens mjukaste tröja?

När sitter jag och deppar över två snett ditsatta knappar på en nysydd body och dessutom en interlockkantning som gick sönder av tången… Men, i alla fall något som gick bra: En återbrukad morgonrock som såldes på julmarknaden. Superfluffig verkligen!

Material: Rosa morgonrock från jag tror Hemtex. Kändes knappt sliten, men någon släkting kände att hon hade för mycket morgonrockar.

Mönster: Faktiskt mönstret till en luvtröja från ottobre, sommarnumret i år, stl 116. Fast med några fiffiga mönsterändringar: Jag har gjort framstycket i två delar och där har jag utnyttjat de två framstyckena på morgonrocken. Jag har gjort den lite extra lång för att det ska värma skönt över baken och förhoppningsvis kunna användas länge. Fickor är ditlagda. Och, istället för luva har jag gjort en krage. Jag klippte ut mönstret som till luvan men gjorde luvan jättekort, om man säger så, så att det blev en krage istället. Jag har gjort den dubbel genom att sätta grå jearsy på undersidan, och så tryckknappar till sist.

 Ottobretröjan som jag gjort om mönstret på

 

One thought on “Rosa flufftröja – ett återbruk

  1. Ping: På pricken | Klippertill

Kommentera

