Klippertill testar tygtryck

Detta bildspel kräver JavaScript.

Här kommer ett riktigt pysselinlägg!

Idag är det måndag och då är det återbruksutmaning. Jag har massor av återbruk på lager men det är svårt att hinna blogga om allt. Här kommer i alla fall ett inlägg som är klart inspirerat av Klockarbarns återbruksutmaning.

Någon käck bloggare visade häromveckan upp de här små påsarna i återbruksutmaningen. Och tidigare har jag fått tips av Klockarbarn om att man kan trycka på tyg. Det handlade egentligen om att göra egna namnband, så det var därför jag köpte hem tygfärg. Jag ska testa det där med egna namnband, men som övning har jag tryckt God Jul på ett gammalt trasigt lakan. Jag har sedan sytt små påsar som jag tänkte att man kunde ha som paketinslagning till jul. Fiffigt va’!?

Här är länk till länksamlingen där veckans återbruk av olika bloggare finns!

Och – tygtryck får 5 av 5 saxar av klippertill!! Det var superenkelt och superkul.

8 thoughts on “Klippertill testar tygtryck

  1. Tjusigt!! Kul med tygtryck! Jag har själv använt OH-plast (inköpt billigt på loppis) för ändamålet. Då skriver jag ut direkt från datorn på plasten och skär sedan bort bokstäverna. Går det med schablonplasten?

Kommentera

