Dreggla med stil :-)

Tröja och dregglis av återbrukad t-shirt

Det här är något av vad jag sydde till julmarknaden som jag tidigare bloggat om. Jag har hakat på en trend jag sett i gruppen Vi sytokiga på facebook. Någon visade för en tid sen upp dregglisar med spets på. Jättefint tycker jag. Men inget jag har sytt till min lille pojk. Det här blev i alla fall sålt på julmarknaden – så hoppas det kommer till glädje.

Material: Återbrukad t-shirt i gammelrosa ribb (den övre bilden är den som gör färgen rättvisa), väldigt fint tyg till barnkläder tycker jag! En bit spetsband från butik Östergården, baksida till dregglisen av plastad frotté (Tygposten), kantad med spetsresår från Bibbis i halsen.

Mönster: Klippt efter något ottobremönster, stl 80.

 

 

Kommentera

