Julmarknaden nästa

Praktiskt barnförkläde av ett IKEA-tyg

Nu sys det på löpande band till den där julmarknaden jag bestämt mig för att vara med på, där all behållning kommer att skänkas till Svenska kyrkans julinsamling. Mitt tema är återbruk eller att använda upp mitt eget stuvbitsförråd som består av allt möjligt i tygväg som goda vänner eller släktingar gett mig.

Material: Ett IKEA-tyg jag fått av en kompis. Gul snedslå från Loppis.

Mönster: Eget, efter ett förkläde som är köpt på Åhléns.

PS: Notera stuvbiten jag köpte på en Marimekko-butik i Haga i Göteborg förra veckan (hur hann jag med att gå dit?? På arbetstid ;-)). Den hänger på tvärsen, är inte fållad och det räckte bara till ena sidan av fönstret – men visst ser det charmigt ut!? Matchar våra karamellgula väggar i köket.

Kommentera

